środa, 11 lipca 2012

Gothic 3 – Recenzja

Gothic 3. Gra która zebrała wiele negatywnych recenzji, jednak według mnie niesłusznie. Jeżeli ciekawi was ten temat zapraszam do lektury. Fabuła Gothic3 rozpoczyna się zaraz po wydarzeniach drugiej części. Kiedy bezimienny po zabiciu smoka ożywieńca postanawia udać się do Myrtany. Jednak jedyne co widzi to spalone budynki i ludzi zniewolonych przez orków. Po pierwszej potyczce z orkami (dzięki której Adrea zostaje wyzwolona) dowiadujemy się, że za sprawą ataków orków stoi nasz stary znajomy, mag Xardas, który został napełniony mocą Beliara (jednego z trzech bogów serii gothic) i zniszczył magię runiczną. Wtedy pozostaje nam tylko znależć Xsardasa i wyzwolić Myrtanę. Rozgrywka: Jak nas seria do tego już zdążyła przyzwyczaić Gothic 3 to cRPG w wielkim, nawet gigantycznym, otwartym świecie z setkami questów pobocznych. Cała fabuła polega na odbijaniu z rąk orków kolejnych miast Myrtany. A ponieważ dobijanie wiąże się z walką zajmiemy się tą właśnie częścią rozgrywki.
Walka: w Gothic 3 jest przyjemna choć ruchy postaci podczas starć mogą być dla niektórych monotonne, ponieważ ataki wykonywane są od lewej do prawej i odwrotnie, bez rzadnych doskoków, przewrotów idt. Nowinką w „3” jest możliwość walki dwoma ostrzami naraz lub jak kto woli osłaniać się tarczą. Jednak aby używać tych „zdolności” trzeba się ich najpierw nauczyć u trenerów, ale o tym za chwilę. Do ataków wręcz posłuży nam wielki wachlarz broni (od mieczy jednorecznych przez półtoraki ocierając się o miecze dwóręczne a na toporach kończąc) dostaniemy także do łapek bronie dystansowe które uprzyjemnią rozgrywkę,tym samym pozwalając się nam przekonać, że jeszcze kilka lat temu w grach nie było mowy o tym że szczała wbita w głowę równa się zgon. Trenerzy: Jest to ważny element gry, ponieważ to oni rozwijają nasze zdolności oraz uczą nas (za drobną opłatą), np walki toporem. Jest sześć rodzajów nauczycieli: 1.Myśliwy, który uczy nas skórowania zwierząt, walki dwoma ostrzami oraz strzelania złuku itp. 2.Wojownik, który nauczy nas lepszej walki mieczem, posługiwania się toporem ale również używania tarczy i chętnych... używania kuszy. 3.Mag, jak sama nazwa mówi nauczy on nas władania czarami. 4.Alchemik, pokarze nam jak ważyć ziółka, dzięki niemu stworzymy wiele rodzajów mikstór. 5.Kowal, to on da nam młotek do ręki i nauczy nas takiego uderzania w stal aby powstał Mieczyk. 6.Totemy, zwiększają naszą żywotność, długość paska many oraz wytrzymałość niezbędną do biegu.
Świat: dzieli się na trzy biomy 1.Myrtana – zwykła trawa I lasy liściaste 2. Pustynia Varantu – głównie piasek, wyspy ( w końcu kontynent jest ootoczony wodą) i palmy 3.Nordmar- śnieg, lód,śnieg,śnieg,drzewa pokryte śniegiem I... śnieg.
Grafika: Jak na swoje lata, gdy gra się na max detalach potrafi w niektórych momentach zachwycić, dzięki wysokiej rozdzielczości texturom, które jednak widać jak się doczytują.Choć gra lubi się zacinać to po zainstalowaniu patch-a bynajmniej 1.74 chodzi płynnie a z 1.75 zwalnia tylko podczas zapisu gry.
Audio: Wspaniała muzyka, dżwięki wody, szczęk mieczy, dzwięk padającego deszczu. Czego można jeszcze chcieć.
Podsumowanie: Gra ma już swoje lata ale jest naprawde dobra, po zainstalowaniu patchy gra się bardzo przyjemnie, a takie błędy jak doczytujące się textury nie uprzykszają całości. Plusy: wspaniałe udżwiękowienie, klimat, duży otwary świat, multum zdolności do nauczenia się, trenerzy, jak na swoje lata dobra grafika, dobry system walki... Minusy: ...choć mało efektowny, doczytywanie textur, kilka pomniejszych błędów (grając na patch-u 1.75), Ocena końcowa: 8+/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz